Češi vyhráli v Pace tři divize.

2017-07-03

Opravdu historický kousek se povedl českým jezdcům při čtvrtém závodě Mistrovství Evropy ve Štikovské rokli u Nové Paky. Zvítězili ve třech divizích ze čtyř, což se ještě na zdejší trati nepodařilo. Kvalitně připravené závody gradovaly semifinálovými a finálovými jízdami s vysokou sportovní hodnotou. To vše za hlasité divácké podpory a převážně příjemného počasí. Převzato bylo celkem sto dvanáct jezdců z osmnácti zemí.

V Junior Buggy bylo převzato čtrnáct vozů, tři z nich řídily dívky. Trénink se nejvíce povedl Furazkinovi, bratři Prokopovi byli na třetím a čtvrtém místě. Rozjížďky vyhráli dvakrát Grencis a Ovcharov, jednou Furazkin a Dominik Prokop. V semifinále si nejlépe vedli vítězové Furazkin a Ovcharov a druzí Grencis a Adam Prokop. Finálová jízda se stala kořistí Furazkina, který vyhrál před Grencisem a Ovcharovem. Čtvrtý dojel Adam Prokop, šestý Filip Hartman a sedmý Jakub Novotný.

Česká radost zavládla mezi "plechovkami", i když i samotní jezdci by byli rádi za více soupeřů. V Pace se jich sešlo deset, takže to byly čtyři "finálové jízdy". Trénink vyhrál Václav Fejfar, ale občasný modrý kouř za autem nevěštil nic dobrého.

První i druhou jízdu vyhrál Aleš Fučík, třetí Václav Fejfar, který si předtím vybojoval s "kouřícím" vozem třetí a čtvrté místo. Což mu zaručilo ve finále start z první řady. Nejlépe odstartovali Fučík s Výborným následování Fejfarem a Samohýlem. Po technikých problémech Výborného se na druhé místo protáhl Fejfar a začal rychle sjíždět Fučíka. A hodně těsně projeli ve stejném pořadí i cílem: "Se stříbrem jsem za dané situace moc spokojený, protože jsem startoval s rezervním motorem, který rozhodně nedisponoval stejným výkonem jako mí soupeři. Do Francie snad už připravíme trojkovou fábii," hodnotil svoji účast čtyřnásobný Mistr Evropy.

Velmi dobře si vedli hned od začátku v Buggy 1600 čeští reprezentanti Nosálek, Nikodém a Vaněk. Jejich suverenita skončila bohužel až v opakovaném finále, po požáru vozu Peeterse. Petr Nikodém sice poté suverénně zvítězil, ale Nosálek, který vedl do "červené vlajky", doplatil na strkanici za studánkou a skončil šestý, Vaněk po defektu čtvrtý. V celkovém pořadí vede Laubach o dva body před Nikodémem. Za ním jsou Nosálek a Vaněk.

Napínavé souboje se odehrály také od prvních rozjížděk v Super Buggy. Většina ze čtyřiačtyřiceti jezdců předváděla kvalitní výkony a vítězství v jízdách zaznamenali Kubíček, Grencis, Bartoš, Bartelen a Stubbe třikrát. V semifinále A vyhrál Grencis před Bartošem a v semifinále B Kubíček před Tafanim. Ve finále se na domácí půdě prosadili nakonec Češi. Za vítězným Jakubem Kubíčkem dojel Petr Bartoš, který za zády udržel Stubbeho. A bylo to symbolické, že jezdci, kteří měli před týdnem v Matschenbergu velké havárie a silně poškozené vozy, zvládli jednu z nejtěžších tratí v Evropě nejlépe. Celkově vede Stubbe, ale Petr Bartoš se již posunul na šesté místo. Další závod se uskuteční ve druhé polovině července v Saint Georges.

Pavel Vydra

Odkazy